Monday, September 17, 2007

Мерцедес F700 - революция в света на хибридите




На протеклото през миналата седмица 62-ро международно изложение във Франкфурт
, немският производител "Мерцедес" представиха на широката аудитория новия си модел Ф700. Този уникален хибрид е изработен в нов дизайн и е подвластен на революционни технологии.

С новия двигател "Мерцедес" конкурира суперефективните двигатели на "Фолксваген". DiesOtto представлява бензинов двигател с характеристики за разход на гориво и за максимален въртящ момент на дизелов двигател.

Главните му особености са директно впръскване на горивото, турбина, променливо налягане и режим на работа без и със запалителни свещи.

За разлика от модела на "Фолксваген", DiesOtto на "Мерцедес" не се нуждае от синтетично гориво и работи с нормален бензин.

Дължината на F700 e 5,18 м, масата му е близо два тона, но разходът му е наистина впечатляващо скромен за подобни размери - едва 5,3 л/100 км, като съдържанието на СО2 в отработилите му газове е едва 127гр/км.

Това е възможно благодарение на новия дизелов силов агрегат на компанията, който работи с хибриден модул със стартер-генератор и контролирано автоматично запалване.

Едва 1,8-литров, с турбокомпресор DiesOtto, моторът достига характеристиките на 3,0-литров бензинов V-образен 6-цилиндров мотор.

Максималната му мощност е 238 к.с, а въртящият момент е 400 Нм. Куплиран е със 7-степенна автоматична кутия.

"Мерцедес" F700, който ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,5 сек. Хибридният модул и вграденият стартер-генератор допринасят за намаляване на разхода на гориво.

Двигателят се изключва при спиране, а натрупаната в този случай енергия се съхранява в акумулатор с висок волтаж.

Инженерите са добавили и новото активно окачване Pre-scan. То "сканира" ситуацията с помощта на два лазера и автоматично наглася ходовата част според ситуацията.

Друго нововъведение е интерфейсът Servo-HMI (Human Machine Interface), който се включва в ролята на виртуален помощник на шофьора и дори разговаря с него.