Цена | 1.2 млн. USD | Производсвто | ---------- |
Двигател | 6 liter V12 | Тегло | 1230 кг |
Аспирация | естествена | Въртящ момент | 920 N.m |
Мощност | 750 к.с. при 7500 rpm | к.с/тегло | ---------- |
к.с./литър | 125 к.с./литър | 400 метра | ---------- |
0-100 км/ч | 3.6 секунди | Макс. скорост | над 345 км/ч |
Пагани Зонда Р (Pagani Zonda R) - имайки в предвид , че предшественика на R серията - F беше предназначен за по-пътни условия , можем да кажем че новата Pagani Zonda R е чисто и просто спортен суперавтомобил. Независимо че F серията беше също така адски мощна , нейната конструкция се подчиняваше на свръх строги условия за сигурност и конфорт. Това в никакъв случай не може да се счита за недостатък но с новия спортен вариант изживяването преминава изцяло на състезателни честоти. Този суперавтомобил е предназначен за хората , обичащи в съботната сутрин да отидат на пистата и просто да настъпят педала за газта до край.
Когато говорим за Pagani Zonda R трябва да е ясно , че тази кола е превъплащение на свободата , свобода на колела. Първите схеми на суперавтмобилът са били готови едва през септември 2006 , но това което се е оказало наистина важно за успеха на проекта е било съгласието на Mercedes-AMG да създаде чудовищния двигател с 750 конски сили мощност и специална конструкция , която позволява центъра на тежестта да се измести във възможно най-ниската точка.
Тази суперкола е буквално създадена от нулата тъй-като за нейното производство са използвани едва 10% от частите на Pagani Zonda F , но въпреки това италианските производите не са изневерили на стила си , като са съумели да запазят оригиналния вид на този шедьовър на модерното автомобилостроене. Тялото на колата е изработено от високотехнологични карбонови сплави , а окачването е със свръх-спортна ориентираност. Сигурността отново е на първо място и това се доказва с помощта на титаниевия ролбар , който е изкустно прикрит под луксозния интериор на кабината.
Когато отворим капака на колата не може да не забележим , че и там производителите са се постарали до краен предел - всмукателния колектор е изграден от олекотена въглеводородна сплав , съсъзателен многодисков съединител и очистителна система взаимствана от Формула 1 - с керамично покритие за по добро очистване.Pagani Zonda R разполага със състезателен гумен резервоар и спортна дюза за зареждане (както при Формула 1)...
Формата на тази суперкола е изцяло аеродинамична и конструкторите не са си позволили да поставят нито един излишен елемент в името на красотата. Аеродинамичната притискаща сила се отчита благодарение на интегриран компютър и датчици поставени по цялото шаси , а благодарение на регулируемите елерони шофьорът може сам да нагласява аеродинамичното поведение на своята Pagani Zonda R.
Обобщавам темата за този суперавтомобил - това е една превъзходна спортна кола , която е създадена за скорост , ускорение и силни усещания :)