Thursday, January 31, 2008

Бъдещето на дизеловите супер двигатели или просто историята на Audi R8 V12 TDI Част 1ва




Audi предятавиха първия в света революционен 12-цилиндров дизелов дигател за супер спортна кола от класата на Audi R8. Агрегатът , който е базиран на серийният двигател на R8 е с обем от 6 литра и предлага 500 конски сили мощност и въртящ момент от 1000 N.m . С този двигател немския концерт пише нова глава в историята на дизеловите двигатели. Като цяло Audi R8 V12 TDI съчетава в себе си опитът натрупан от състезателните екипи на марката , иновационните технологии на 21-ви век и невероятните форми създадени от най-талантливите дизайнери на нашето време.


V12 TDI е тясно свързан с Audi R10, двукратният победител в ралито Le Mans –което автоматично нарежда Audi R8 в категорията на суперавтомобилите. Ускорява от 0 до 100 км/ч за 4.2 секунди и максималната му скорост е доста на 300 км/ч. Максималния въртящ монемнт е постигнат при 1,750 об/мин и точно това подсказва за ускорение , което е трудно да се конкурира дори и на таково високо ниво на клас автомобили.

Новият V12 TDI принадлежи към семейството V-образни двигатели на Audi , но с допълнението наречено "идеален ъгъл на дислокация на цилиндрите" , който представява поставяне на цилиндрите под 60 градуса един спрямо друг.Едно от нововъведенията е 2-те нови попми за високо налягане за впръсквателната система common rail. Очаквайте продължение...